نظارت بر بازارسیاه نوار تست قندخون در مشهد جهش بورس در آخرین روز کاری قبل از انتخابات | گزارش وضعیت بازار سهام (۶ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه امروز در مشهد چقدر قیمت خورد؟ (۶ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، ارز و رمزارز‌ (۶ تیر ۱۴۰۳) | حباب سکه باد کرد قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۶ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا کرولا ۲ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان شد قیمت خودرو‌های داخلی افزایش یافت | رانا پلاس ۶۱۵ میلیون تومان (۶ تیر ۱۴۰۳) تعیین نرخ رشد اجاره‌بها در هجدهمین جلسه شورای‌ عالی مسکن درخواست از دولت برای ترمیم احکام حقوقی کارمندان چرا فروش طلای دست‌دوم ممنوع شد؟ | فرصت یک‌ماهه به فروشندگان طلای دست‌دوم برای تغییر رسته شغلی برای اصلاحات اقتصادی از کجا باید شروع کرد؟ دومین عرضه‌اولیه سال ۱۴۰۳ به بازار سهام می‌آید | چقدر نقدینگی لازم است؟ میوه و صیفی‌جات در بازار امروز تره‌بار مشهد چند؟ (۶ تیر ۱۴۰۳) | آلو سیاه و زرد ۲۵ هزار تومان افزایش مشتریان سپرده‌های بلندمدت بانکی روند کاهشی قیمت برخی از کالاهای اساسی (۵ تیر ۱۴۰۳) + جزئیات وضعیت واریز سود مرحله سوم سهام عدالت چه زمانی مشخص می‌شود؟ ثبت معاملات در سامانه املاک و مستغلات الزامی شد (۵ تیر ۱۴۰۳) آیا الان وقت خرید طلاست یا بعد از انتخابات؟ فروش طلای دست دوم به‌صورت رسمی ممنوع شد آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (۴ تیر ۱۴۰۳) بیش از ۹۰ درصد از افرادی که وارد طلافروشی می‌شوند، به دنبال خرید طلای دست دوم هستند ارزان‌ترین موبایل‌های برند‌های مختلف کدام‌اند؟ (۴ تیر ۱۴۰۳) دوربین مداربسته، آرایشگاه زنانه در مشهد را به پلمب کشاند کام سهامداران بالاخره شیرین شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حراج شیرینی به قیمت نان خشک/شیرینی‌های شب عید شیرینی پزان مشهد‌ی خوراک دام شده است

  • کد خبر: ۲۵۰۸۰
  • ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
  • ۱
حراج شیرینی به قیمت نان خشک/شیرینی‌های شب عید شیرینی پزان مشهد‌ی خوراک دام شده است
شیرینی‌های شب عید شیرینی پزان مشهد‌ی به فروش نرسیده و اکنون به قیمت هر کیلو ۱۰۰۰ تومان خوراک دام شده است
فرزانه شهامت/شهرآرانیوز - بازار شکر از پارسال تا الان دستخوش نوسان تصمیمات مدیریتی بوده است. واردات شکر خام دیگر با ارز دولتی انجام نمی‌شود و ارز نیمایی جای آن را گرفته است. کاهش چشمگیر سهمیه شکر صنایع نیز اعتراض ۱۱۲ واحد صنعتی استان را به همراه داشته است تا آنجا که حسین خانی‌زاده، دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت استان، می‌گوید که با این سهمیه اندک، باید به کارخانه‌ای که ۴۰ تن تقاضای شکر دارد یک تن بدهد.

از دیگر اتفاقات این حوزه، تغییر شیوه تخصیص سهمیه استان‌ها بود، به‌طوری‌که اصناف دارای سهمیه، برای تخصیص حواله خود، باید به تهران سفر می‌کردند و پس از معطلی‌های چند‌روزه در نهایت به کارخانه‌ای دوردست واقع در استانی مانند خوزستان ارجاع می‌شدند. قطع سهمیه شکر اصناف و صنایع استان در رمضان امسال، تازه‌ترین تصمیم اعلام شده است که به قاعده با اثرگذاری روی قیمت تمام‌شده، کاهش فروش را به همراه خواهد داشت. قیمت جهانی شکر رو به کاهش است، اما با توجه به فرایند زمان‌بر واردات و چسبندگی قیمت‌ها در بازار داخلی، فعلا نمی‌توان روی سهم مصرف‌کننده از این کاهش جهانی حساب ویژه‌ای باز کرد. موارد یادشده در حالی است که اصناف مصرف کننده شکر همچنان با تبعات کرونا و کاهش تقاضا مواجه‌اند.

نایب‌رئیس اتحادیه شیرینی‌سازان مشهد با بیان اینکه از پیگیری بی‌نتیجه سهمیه شکر خسته شدیم و موضوع را رها کردیم، می‌گوید: اعضای اتحادیه، شکر مورد نیاز خود را از بازار آزاد با نرخ ۶۸۰۰ تومان تهیه می‌کنند. افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت شکر نسبت به پارسال در کنار افزایش ۲۰ درصدی قسمت نشاسته و آرد باعث شد امسال در نرخ زولبیا و بامیه شاهد رشد حدود ۲۰ درصدی باشیم.

مهدی قربان‌زاده با اشاره به کاهش ۵۵ درصدی فروش نوروزی شیرینی، بهار ۹۹ را آغازی سخت برای ۷۰۰ عضو رسمی این اتحادیه می‌خواند.

او با بیان اینکه ۲۶۰ کارگاه شیرینی‌پزی مشهد در نوروز امسال عملا تعطیل بودند، به سرمایه‌گذاری بی‌فرجام اعضای اتحادیه برای عید امسال این‌طور اشاره می‌کند: تا الان شیرینی‌های فراوانی در قنادی‌ها معدوم شده اند. بازه نگهدای تولیدات حداکثر ۴ ماه است. شیرینی‌هایی که در اسفند تولید و در نوروز باید به قیمت ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان فروخته می‌شد، امروز به جای نان خشک و به قیمت ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان به دامدار‌ها فروخته می‌شود. این موضوع فراگیر است و اگر کسی به داد صنف ما نرسد، فاجعه اتفاق می‌افتد.

او منظور خود از فاجعه را با اشتغال واحد‌های صنفی گره می‌زند و توضیح می‌دهد: میزان اشتغال در هر واحد اعم از تولید و فروش شیرینی، از ۳ نفر تا ۱۸۰ نفر متفاوت است. برآورد ما متوسط میزان اشتغال در ۷۰۰ واحد صنفی را ۱۵ نفر نشان می‌دهد. ضمن اینکه با توجه به نوسان فروش در ایام مختلف سال، میزان به‌کارگیری کارگران فصلی نیز زیاد است، کارگرانی که این روز‌ها دستشان به هیچ‌جا بند نیست.

قربان‌زاده میزان فروش در روز‌های اخیر را یک‌چهارم مدت مشابه پارسال برآورد می‌کند و ادامه می‌دهد: خوشبختانه تا الان آماری از ورشکستگی اعضا به اتحادیه نرسیده، هرچند که با وضعیت بازار، بعید است اعضای اتحادیه بتوانند با استفاده از فرصت رمضان برای جبران زیان ماه‌های اخیرشان کاری بکنند. امیدواریم دولت برای وام‌های کم‌بهره‌ای که وعده آن داده شده است شتاب کند. این وام‌ها حکم کانکس یا چادر برای یک زلزله زده را دارد و دست‌کم می‌تواند تا با بهبود احتمالی بازار در ماه‌های آینده، حداقل برای پاس کردن چک‌ها کمک کند.  
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States of America
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
0
0
گزارش تلخی بود از بازار شیرینی! اما آنچه که در تیتر نوشته آمده، اندکی قابل تامل است. از یک سو، اندازه و ابعاد زیان این صنف را به وضوح نشان می دهد و از سوی دیگر پرسشی می شود در ذهن من...
چندی پیش خبری درباره زنده به گور کردن جوجه های یکروزه داغ شد و نقدهای بسیاری در پی اش روان ... و البته پیشنهاد هایی هم برای جایگزین کردن این معدوم سازی در فضای مجازی مطرح شد. حال تا چه حد قابل اجرا باشند الله اعلم
ولی در باب این مشکل که قنادان مجبور شده اند شیرینی ۲۰ تا ۳۰ هزار تومن را، معادل نان خشک بفروشند تا آخر سر دام بخورد، با خودم فکر کردم، نمی شد این تولیدات را بسان کشورهای دیگر حراج می زدند و تا نصف یا حتی یک سوم قیمت میفروختند؟!! گرچه باز هم ضرر می بود ولی شاید نه تا این حد، و اینکه دستکم تلخی کام مردم نیز در اوضاع سخت اقتصادی با شیرینی های نه چندان تازه، کمی شیرین میشد. از خودم می پرسم با اینکه همه ش زیان است، چرا قناد به دامداری میفروشد ولی به من نه؟
اگر پرسشم پاسخی داشته باشد خوشحال میشوم بدانم
سپاس از شما شهرآرای خوبم
مدیر پایگاه مخاطب گرامی
به طور حتم قنادان روش های مختلف را برای فروش امتحان کردن و تخفیف هم زدن ولی باز هم به خاطر شرایط کرونا کسی حاضر به خرید نشده است.ممنون از دغدغه تون . موفق باشید . روز خوش
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->